onsdag 23 oktober 2013

Bagarens sursöta baktankar

Har ni tänkt på att de farligaste fotgängarna nog också är bilister.
Eller som jag tänkte när jag en söndag var ute och strosade : 
- Varför var så få ställen öppna? Ville de inte ha mig som kund?
Då reflekterade jag, fasen hur många gånger har jag inte själv tänkt när jag väntat på kunder som inte kommer : - Vill de inte ha allt det fina som vi åstadkommit? Förstår inte kunderna att vi behöver dem varje dag såsom de inte behöver oss.
Där har vi det! Även fast vi anstränger oss, gör skonsam och näringsrik mat utan socker, snabba kolhydrater, fullproppat med protein och näringsämnen, gott och billigt, kanske för billigt för vårt eget bästa, så behöver kunderna inte oss
Vad är det som avgör om man ”lyckas”, blir så framgångsrik att man får det att gå ihop sig ekonomiskt i slutändan och på sikt. Är det marknadsföring, rätt nätverk, skicklighet, tur eller bara hårt arbete och uthållighet?
Jag har i alla fall satsat på det sistnämnda.
Dock slutar vi nog snart med söndagsöppet. Det kommer verkligen inte många då eller vill ni prova en brunch, en mysig långfika utan stress?
Hoppet är det sista som överger en optimist….
/Rikard

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar